Čistota 1/2 zdraví

Čistota ½ zdraví

Chvíli přemýšlím, jestli se mi to nezdá a urputně se snažím uvolnit část napětí, které mi tak nedůstojně deformuje tváře. V pololeže na koženém dentálním křesle, s jakousi plastovou podivností zasunutou do úst a rouškou přes oči pouze tuším, co se děje okolo mě.

Na to, že jsem tady dobrovolně si připadám až příliš odevzdaně. Hlasitě pochrochtávám, abych se vypořádal s tím co odsávačka nestihla a chci pryč. Částečky urychlené pískovací tryskou mě bezohledně šimrají na dásních, ale rychle si zvykám a napadá mě paralela.

No a?

Uvědomuji si, jak velký podíl mojí práce okolo motorek zaujímá ČIŠTĚNÍ….

…. a jsem přesvědčený, že je to velice mocný nástroj k předcházení závad.

Mám sice rád, když motorka na první pohled vypadá, že se na ní jezdí a budí dojem, že má co vyprávět, ale občas jí vycídit prostě neuškodí. Je to jasný důvod, proč naklonit hlavu blíž.

Když totiž motorku obcházím s hadříkem a zjišťuju, kam všude se můžu ještě dostat abych nevynechal jediný přístupný díl, mám oči dost blízko na to si všimnout, že je něco jinak, než by mělo být.

Fatal error

Snáz si tak všimnu uvolněného nebo chybějícího šroubu, ulomeného držáku, vyklepaného nýtu, sjetých destiček a chybějících kapaliny nebo třeba rosícího teleskopu, jehož olej mi brzo krásně namaže kotouče.

Jarní orba

   Občas mi do dílny přiveze zákazník motorku obalenou blátem a v očích mu přitom svítí stejná hrdost jakou vidím v očích naší kočky, když na rohožku pokládá rejska s ukousnutou hlavou.

Je mi líto, ale ocenit to nedokážu ani v jednom případě a většinou mi dá takováhle motorka zdaleka nejvíc práce.

Co na to doktor? (obvoďák, ne 46!)

Přemýšlím, jestli jsem ta správná osoba k úvahám o prevenci. Svojeho obvodního doktora jsem neviděl už tak dlouho, že bysme se nejspíš nepoznali.

Přesto tvrdím:

Čištění je základem péče o každou motorku,

její čistota je ½ Vašeho zdraví  😉

Jsem mechanik a konstruktér s celoživotní vášní pro motocykly. Vyznavačům jedné stopy poskytuji kompletní servis jejich strojů. Zároveň všem nadšencům pomáhám lépe porozumět principům fungování jednotlivých částí motocyklů a snadno zvládnout údržbu svépomocí. Můj příběh si můžete přečíst zde >> Jsem autorem eBooku DOKONALE FUNGUJÍCÍ KARBURÁTOR NA DOSAH RUKY s podtitulem Kompletní know-how, které jste už dávno chtěli mít + extra nálož o LADĚNÍ jako bonus
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • JAK SNADNO VYMĚNIT LOŽISKA KOL – 2 fígly a 7 jednoduchých kroků k perfektnímu výsledku

    Objevte 2 fígly a 7 jednoduchých kroků, které vám pomohu odhalit vadu a perfektně zvládnout výměnu ložisek kol vašeho motocyklu.

  • CENNÁ RADA K ÚDRŽBĚ BRZD – Jak čuráním proti větru ušetřit „litr“

    Zjistěte, jak při základní údržbě brzd snadno ušetříte pouhým použitím jediné rady až 1000,- Kč a zároveň předejdete mnohem větším škodám.

  • 6 ZÁSADNÍCH POLOH PLYNU, které pro důverný vztah s karburátorem musíte znát

    Pochopte plynovou rukojeť jako určující prvek pro hledání závady karburátoru a nahánění zatoulaných koní. Vyhněte se nesprávnému předpokladu a zamiřte přímou cestou k příčině problému.