Nesprávný předpoklad

Zlý sen

V době, kdy karburátorové Varadero bylo pohodlí ztělesňujícím vrcholem touhy všech silničních cestovatelů a zpoceným zlým snem dobrodruhů o zániku skutečných cestovních endur zároveň, zavolal mi čerstvý majitel právě mírně ojetého XL1000V. Měl pocit, že mu motorka nejede tolik, co by měla a zdálo se mu, že motor vydává zvuky, které by vydávat neměl.

 

Krotitelé myšlenek – včera jsem to pochopil, dneska mám řešení

Chtělo se mi říct bohužel, ale zamyslel jsem se a říkám bohudík. Jestli nemá být vítězství náhodné, je znalost protivníka důležitým prvkem.

Mým největším soupeřem jsem tedy naštěstí já sám. Můj mozek – nejdůvěrnější kámoš, který o mě ví všechno právě proto, že on je já a zároveň stavitel těch nejvyšších bariér uvnitř. Proč? Jakoby jeho zábavou nebylo nic jiného než zkoušet, jestli na to mám. Někdy bych uvítal vypínač, vymetač smetí – OFF / ON – reset a uklizeno.

 

Nesprávný předpoklad

Výzva pro mě byla, že ho předtím sice slušně, ale přesto vyhodili z autorizovaného servisu Hondy a jeho pocity označili za výmysl. Neznám samozřejmě podrobnosti a nevím, kdo to tenkrát u Hondy zkoumal, ale je pravděpodobné, že když to označili za nesmysl, vycházeli z nesprávného předpokladu. Dopředu zřejmě odmítli uvěřit, že by na tom něco mohlo být a nehodlali se tím vůbec zabývat (že by pohodlnost?).

Nedalo mi to a začal jsem se v té motorce šťourat. A? Varadero nemělo výkon, protože byly v karburátorech mnohem menší trysky, než předepisoval výrobce a nepatřičný hluk motoru způsoboval dělený ozubený pastorek primárního převodu – někdo z něj nevyjmul šroub, který pro usnadnění montáže aretuje tu část pastorku, jež za provozu vymezuje vůli ozubení a snižuje tak hluk. Nesmysl. To se prostě nemůže stát!

 

Old dog

Otázky, domněnky, nepodložené předpoklady – bestie co chtějí žrát a jdou mi po nohách. Utíkám, jenomže za chvilku už se bolestí nedá ani jít. A zatímco šourám unavená chodidla, probírá mě z letargie můj vlastní vnitřní alarm. Ne, že by to byl nějaký nepřeslechnutelný řev, ale už jsem se naučil ho vnímat. Starej pes bude starým psem až ve chvíli, kdy ho přestanou bavit nový kousky.

 

Nejlíp jak umíš

Byl jsem za borce a zapsal si nějaké plusové body, ale kdybych si nedávno na předchozí příhodu nevzpomněl, asi bych o nějaké plusové body zase přišel.

Kawasaki ZZR1400 je na první pohled docela parník, ale jak na ní sednete, je to kotě. „Pan František“ jí neřekne jinak než „milenka“ (tvrdí, že je lepší než ženská), a taky jí věnuje náležitou péči a pozornost. To, co ho trápilo, byla hlučná spojka.

Jenomže hlučná je docela silný výraz, nebylo to nic, co by mě nějak zvlášť tahalo za uši a moc se mi do toho nechtělo (že by pohodlnost?). Mozek mi nutil myšlenku o zbytečné práci, ale krotitelský trénink a vzpomínka na Varadero mě přesto postrčili do práce. A? V sestavě spojky chyběla talířová pružina tlumící hluk. Někdo jí tam prostě zapomněl dát!

 

Puzzle

Myšlenka jako tvůrce hmoty, synchronizita, paralelní životy… Rozum se zkouší bránit, ale to co na první pohled nedává smysl, získává postupem času naprosto pevné obrysy. Roberta Pirsiga jsem na poprvé taky nepochopil, všechno má svůj čas, všechno chce trénink. I schopnost krotit a třídit myšlenky. Nakonec do sebe vždycky všechno zapadne.

Skoro to vypadá, že nejlíp maskovaná past je pohodlné řešení. Ale komu se chce po ránu do ledové vody? Naštěstí jsou na začátku vždycky aspoň dvě možnosti, jak to na konci může dopadnout. Pana nebo orel? Je na mě, kterou z nich si vyberu. Tak proč bych si měl vybírat tu horší? Jenom zvednout oči a podívat se dál.

 

Jistota

Jistota je hezká věc a vědět, kde roste, sám bych tam šel s nůší. Přesto mám něco, o co se s vámi chci podělit a co k té vaší jistotě může alespoň trochu přispět.

Pro ty z vás, kteří rádi přicházíte věcem na kloub a kteří máte zálibu v karburátorech, jsem sepsal pár zásadních informací. Věřím, že vám to při problému s karburátorem usnadní cestu ke správnému předpokladu a umožní zaměřit pozornost tam, kde problém nejpravděpodobněji vzniká.

E-Book 6 ZÁSADNÍCH POLOH PLYNU, KTERÉ PRO DŮVĚRNÝ VZTAH S KARBURÁTOREM MUSÍTE ZNÁT, jsem pro vás připravil zcela ZDARMA. Pokud vás zajímá, o co jde, můžete si ho stáhnout tady »

Přeji vám hodně úžasných kilometrů v sedle, jaro už voní ve vzduchu.

FULL KnédL FOREVER 😉

… a taky THE HIVES – Hate to say I told you so (ale co, zkuste celý album Your new favorite band 😉

Jsem mechanik a konstruktér s celoživotní vášní pro motocykly. Vyznavačům jedné stopy poskytuji kompletní servis jejich strojů. Zároveň všem nadšencům pomáhám lépe porozumět principům fungování jednotlivých částí motocyklů a snadno zvládnout údržbu svépomocí. Můj příběh si můžete přečíst zde >> Jsem autorem eBooku DOKONALE FUNGUJÍCÍ KARBURÁTOR NA DOSAH RUKY s podtitulem Kompletní know-how, které jste už dávno chtěli mít + extra nálož o LADĚNÍ jako bonus
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • JAK SNADNO VYMĚNIT LOŽISKA KOL – 2 fígly a 7 jednoduchých kroků k perfektnímu výsledku

    Objevte 2 fígly a 7 jednoduchých kroků, které vám pomohu odhalit vadu a perfektně zvládnout výměnu ložisek kol vašeho motocyklu.

  • CENNÁ RADA K ÚDRŽBĚ BRZD – Jak čuráním proti větru ušetřit „litr“

    Zjistěte, jak při základní údržbě brzd snadno ušetříte pouhým použitím jediné rady až 1000,- Kč a zároveň předejdete mnohem větším škodám.

  • 6 ZÁSADNÍCH POLOH PLYNU, které pro důverný vztah s karburátorem musíte znát

    Pochopte plynovou rukojeť jako určující prvek pro hledání závady karburátoru a nahánění zatoulaných koní. Vyhněte se nesprávnému předpokladu a zamiřte přímou cestou k příčině problému.