Zero Emission ?

Už je to skoro tady

Za pár týdnů se pomalu začne roztáčet nový ročník kolotoče Grand Prix s jednou, podle mého kontroverzní, novinkou, a tak si dovolím krátkou úvahu. Jestli budete mít nějakou připomínku, neváhejte ji prosím napsat do komentářů.

ZERO EMISSION

Aby bylo jasné, co si myslím: Existují jenom dvě možnosti. Buď jsem úplný blb a nic jsem dosud nepochopil (tahle možnost je docela hodně pravděpodobná) anebo je celé ZERO EMISSION jeden veliký pologlobální podfuk.

Na první pohled je jasné, že ZERO EMISSION žádné ZERO EMISSION není. Jsem přesvědčený, že jediný důvod, proč se mi někdo snaží namluvit, že ano, je jeho sakra výhodný business, a že spojení ZERO EMISSION tomu businessu dává jenom sakra hezký obal hrající na ušlechtile ekologické city ochránců matičky Země. Nejde mi o to, že je za tím tak velká hromada peněz, že přes ní není vidět ani ze štaflí, ale že je za tou hromadou schovaná lež nebo aspoň jenom poloviční pravda.

Musím maličko odbočit

Ano přiznávám, mám k elektromotorkám hodně konzervativní přístup, ale jsem taky liberál a nemám v úmyslu upírat jim prostor. Je určitě bezva mít elektrickou krosku a lítat s ní po lese, aniž bych měl neustálé šimrání v zádech, že nakoupím nějaké broky. Jenomže neumím zaujmout potřebný odstup, narodil jsem se pro benzín a na lítání po lese mám kolo. Jestli mi někdo chce podstrčit tyhle šidítka a ještě očekává, že se rozplynu štěstím, tak v mém případě prostě neuvažuje správně.

Nastartujte ale spalovací motor a okamžitě víte, že jste mu právě vdechli život. To není stroj, to je osobnost, partner, kterému se učíte rozumět, abyste s ním dokázali vycházet a souznít.  Je tam oheň, a kde je oheň, tam je i vášeň. A co jiného dokáže naplnit život líp než vášeň? A k tomu je tu artikl, bez kterého to celé není ani poloviční zábava – ZVUK ! Zvuk, který je nedílnou součástí projevu šelmy, a který vám dokáže změnit rytmus vašeho srdce. Čím víc otevíráte plyn, tím víc chce ta šelma žít a tím radostněji její řev zní. Tohle mi prostě nemůžou vzít!

Ale zpátky k věci

Vzpomínám si, že se při GP kdysi jezdil např. XJR 1300 Cup nebo BMW R1100 Boxer Cup (nebo to bylo při WSBK?) Mě to bavilo, ale z globálního pohledu to asi žádný valný význam nemělo, protože naprostá většina lidí po hlavním závodě odešla na pivo. Jenomže teď tady není vložený nějaký CUPový závod, teď je tady zavedená komplet nová třída šampionátu mistrovství světa, ENEL MotoE! P R O Č?

No, já se na to asi dlouho dívat nevydržím, ale úplně zírám na ty ohlasy z testů! Ústa mám otevřená v úžasu a za boha nemůžu uvěřit, že závodník, odkojený oktany a provoněný benzínem skrz naskrz (jako je Gibernau, Meglio, Smith, de Puniet, de Angelis, Cortese …), se po svezení tramvají rozzáří jako sluníčko, rozdává přeširoké úsměvy na všechny strany a slova chvály z něj padají s kadencí legendární samonabíjecí pušky.

Čemu ale věřím, je, že mají tuhle pózu sakra v popisu práce, a že kdyby na tom nejela velká jména, asi by z toho nikdo moc odvařený nebyl. Zajímalo by mě, kdo to je, kdo do toho cpe peníze a lobuje za to s takovou silou, že se to pojede jako součást světového šampionátu! Proč se do toho s takovou vervou pouští ty největší privátní týmy?  Vy znáte někoho, koho to MotoE opravdu zajímá? Já ne, a proto mi tady něco nehraje. (Á propous: znáte někoho, kdo volil Zemana? Tady mi taky něco nehraje)

Máte argument, že pokrok nezastavíš, že moje tlachání je jenom nepodařené spřádání jakési podivné konspirační teorie, a že jedině elektrika má budoucnost? Podle mě nemá nebo alespoň ne v téhle podobě. To podezření, že se někdo pomalým, sotva viditelným tlakem snaží udělat z elektriky mainstream, je opravdu možná liché. Naštěstí věřím, že i kdyby nebylo, tak mainstream z toho být nemůže, a důvod proč, je podle mě tenhle –  samozřejmě nezpochybňuji, že při jízdě ten elektrobike potažmo elektromobil žádné emise nevypouští (do velkých měst super), jenomže všechnu tu elektřinu, na kterou to jede, taky musí někdo někde vyrobit.

Už to mám

Představte si, že to všechno tady kolem začne najednou jezdit místo na benzín na elektriku! Jsou snad tepelné elektrárny ZERO EMISSION?

Asi těžko. Nebo nás zachrání jaderná energetika s celým svým jaderným odpadem? Tak o tom dost pochybuju. Že by solární energie? Tak to už by na poli nezbylo místo na pšenici a krávy by musely žrát trávu z okapu kostelní věže. Vítr? Voda??? ALE NE, UŽ TO MÁM! Mohli by nás zachránit číňani a vyrábět elektřinu pro celý svět tam u nich! To by asi šlo. Je to daleko a než ten smrad dojde sem, tak to vyčichne, ne? My tady všichni zatím budeme krásné a veselé ZERO EMISSION!

Tak ať to řve dokud to jde a …

… FULL KnédL FOREVER 😉

Jsem mechanik a konstruktér s celoživotní vášní pro motocykly. Vyznavačům jedné stopy poskytuji kompletní servis jejich strojů. Zároveň všem nadšencům pomáhám lépe porozumět principům fungování jednotlivých částí motocyklů a snadno zvládnout údržbu svépomocí. Můj příběh si můžete přečíst zde >> Jsem autorem eBooku DOKONALE FUNGUJÍCÍ KARBURÁTOR NA DOSAH RUKY s podtitulem Kompletní know-how, které jste už dávno chtěli mít + extra nálož o LADĚNÍ jako bonus
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • JAK SNADNO VYMĚNIT LOŽISKA KOL – 2 fígly a 7 jednoduchých kroků k perfektnímu výsledku

    Objevte 2 fígly a 7 jednoduchých kroků, které vám pomohu odhalit vadu a perfektně zvládnout výměnu ložisek kol vašeho motocyklu.

  • CENNÁ RADA K ÚDRŽBĚ BRZD – Jak čuráním proti větru ušetřit „litr“

    Zjistěte, jak při základní údržbě brzd snadno ušetříte pouhým použitím jediné rady až 1000,- Kč a zároveň předejdete mnohem větším škodám.

  • 6 ZÁSADNÍCH POLOH PLYNU, které pro důverný vztah s karburátorem musíte znát

    Pochopte plynovou rukojeť jako určující prvek pro hledání závady karburátoru a nahánění zatoulaných koní. Vyhněte se nesprávnému předpokladu a zamiřte přímou cestou k příčině problému.