EK 525 SROZ2

Love story

Zatímco pletivo oplocení, o které se opírám, se mi ze všech sil urputně snaží zabránit udělat další krok, dostávají moje uši  bolestivý sado-maso výprask ohlušující porcí decibelů.

Přímo proti čelu, nedokážu se nabažit. Tyhle bestie řvou jako raketa na startovací rampě, možná.

Za Schwanzovou zatáčkou je nejnižší místo, v dolíku nerovnost, která umí rozhodit.  Tvrdě na brzdy, levá, odkloněná pravá a krpál s plynem přišpendleným k dorazu kde zadní guma pod náloží koní očividně žebrá o slitování. Celé tělo mi vibruje frekvencí  15.000 ot/min. T enhle kousek tratě miluju.

Obcházím rohový sloupek plůtku, který mi omezuje výhled, potřebuju si ty krasavice prohlídnout z profilu a jenom na okamžik zvedám oči od asfaltu. V ten moment mi to uniká.

Yamaha s Carlosem Checou v sedle,  pár centimetrů od okraje dráhy, najednou mění zvuk. Zní to jako nepovedený nájezd do  poslední dvojité před cílovým sprintem. Nic víc.

Vracím oči zpátky proti směru jízdy, abych ulovil dalšího a v tu chvíli mi to sepne.

Na dráze se anarchisticky válí kus železa, kterým Checa dostal bolestivě přes záda!

V plném knedlu mu to nejslabší  článek  řetězu zabalil a rozloučil se s ním ve jménu soudce Linče!

Ponaučení

Dost možná, že je to právě tahle letitá vzpomínka, která mi velí věnovat řetězu to, co si žádá – pečlivou údržbu z vděčnosti zato, že to v prachu,blátě, dešti a marastu nevzdá, ikdyž za něj pořád někdo nehorázně tahá.

Ale smůla, ani s nejlepší péčí nevydržel řetěz věčně. No, když už vybírám nový, chci, aby mi zase sloužil co nejdýl.

A hele

Nabídka řetězových sad se na internetu liší i o několik tisícovek a já nemám nejmenší chuť někde přeplácet.

Jenže…

…většina výrobců řetězů vyrábí v jedné rozměrové řadě řetězy v různé kvalitě a ceně. Rozdíl je v konstrukci, použitých materiálech a technologii výroby, a z toho také pramenící schopnosti řetězu odolávat zatížení, tedy v životnosti  a chování během provozu.

Bylo by k vzteku, kdyby novej řetěz za chvilku vypadal jako kšandy mojeho dědy a bylo by hlavně k vzteku, dělat pořád dokola stejnou chybu. Vyšlápnout h…o můžu i ve městě!

Kritérií pro výběr je spousta, ale nechtít nic horšího, než je OEM kvalita, dokáže hodně zjednodušit situaci.

Jenom LEMMY a FULL KNÉDL jsou forever  ;-))

… a taky Black Sabbath, Sex Pistols, Jasná páka, AC blesk, Hony Haubert a baba zlá, Gn´R Ain´t it fun …

Honza

 

 

 

Jsem mechanik a konstruktér s celoživotní vášní pro motocykly. Vyznavačům jedné stopy poskytuji kompletní servis jejich strojů. Zároveň všem nadšencům pomáhám lépe porozumět principům fungování jednotlivých částí motocyklů a snadno zvládnout údržbu svépomocí. Můj příběh si můžete přečíst zde >> Jsem autorem eBooku DOKONALE FUNGUJÍCÍ KARBURÁTOR NA DOSAH RUKY s podtitulem Kompletní know-how, které jste už dávno chtěli mít + extra nálož o LADĚNÍ jako bonus
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.

  • Nejnovější příspěvky
  • Rubriky
  • JAK SNADNO VYMĚNIT LOŽISKA KOL – 2 fígly a 7 jednoduchých kroků k perfektnímu výsledku

    Objevte 2 fígly a 7 jednoduchých kroků, které vám pomohu odhalit vadu a perfektně zvládnout výměnu ložisek kol vašeho motocyklu.

  • CENNÁ RADA K ÚDRŽBĚ BRZD – Jak čuráním proti větru ušetřit „litr“

    Zjistěte, jak při základní údržbě brzd snadno ušetříte pouhým použitím jediné rady až 1000,- Kč a zároveň předejdete mnohem větším škodám.

  • 6 ZÁSADNÍCH POLOH PLYNU, které pro důverný vztah s karburátorem musíte znát

    Pochopte plynovou rukojeť jako určující prvek pro hledání závady karburátoru a nahánění zatoulaných koní. Vyhněte se nesprávnému předpokladu a zamiřte přímou cestou k příčině problému.