MŮJ PŘÍBĚH
Jsem mechanik a konstruktér s celoživotní vášní pro motocykly. Vyznavačům jedné stopy poskytuji kompletní servis jejich strojů. Zároveň všem nadšencům pomáhám lépe porozumět principům fungování jednotlivých částí motocyklů a snadno zvládnout údržbu svépomocí.
V mých očích je motorka živý organizmus, který žije a dýchá s každým jednotlivým výbuchem palivové směsi v prostoru nad pístem.
Jsem strojař, konstruktér a mechanik celoživotně vášnivě vtažený do úžasného světa motocyklů. Zabývám se jejich údržbou a opravami, ale také laděním, úpravami a stavbou. Miluji jejich technickou krásu a opojnou osvobozující jízdu na nich. Za pravé božstvo pak považuji vše, co na mě už z dálky vyzývavě křičí: „RACE“.
Motocykly jsou mojí vášní už bezmála 40let a po celou tu dobu prakticky nepřetržitě naplňují můj život. Za všechny roky s nimi jsem poznal principy, funkce a rozličná konstrukční řešení všech jednotlivých částí tohoto úchvatného celku a také souvislosti mezi nimi.
Znám karburátory a vstřikování, sání a výfuky, ovládám problematiku zavěšení kol a geometrie podvozků, vyznám se v brzdách, vím mnohé o vačkách a klikách, znám podrobně teorii závodní jízdy…
Nyní se opravdu považuji za experta v oblasti motorek, současně si ale střízlivě uvědomuji, že prostor pro studium a učení se nemá hranice. Vím, že i přes veškerou snahu nikdy nebudu umět všechno, ale také vím, že se nikdy nepřestanu snažit vědět víc. Zajímavé je, že na začátku mojí cesty to bylo téměř přesně naopak.
Tenkrát jsem si samozřejmě myslel, že vím všechno a stačilo mi jen ohromné nadšení a pár základních kousků nářadí, abych se okamžitě vrhnul do práce. Bylo to ale zároveň období doprovázené nezdary se zoufalou hlavou zalomenou v umouněných dlaních.
Brzy jsem však díky tomu pochopil, že rozdíl mezi opravou a dobře udělanou opravou zdaleka nedělá jenom manuální zručnost mechanika, ale hlavně nutnost, aby skutečně věděl, co dělá a proč.
Můj tehdejší nedostatek zkušeností, zásadní absence potřebných informací a naproti tomu obrovská touha vědět jak, byly tím hlavním důvodem, proč jsem se začal hlouběji vzdělávat v oboru a technice vůbec.
Na studium Strojírenské konstrukce jsem navázal několika lety praxe v konstrukci obráběcích strojů, což byla i výborná škola teorie a opravováním motorek jako zaměstnanec mechanik v moto-dílně, což byla mimo jiné výborná škola praxe.
Četl jsem manuály a studoval odborné knihy a články prof.ing. Františka Vlka, DRSc., J. Čecha, B.L. Nepoucka, M. Papouška a dalších. Po večerech jsem opravoval další motorky a neustále zjišťoval, že chci vědět víc, že se chci dostat blíž k jádru věci.
Do výkonového ladění motorů jsem proniknul díky knihám Grahama Bella, problematiku podvozků jsem tříbil s učebnicí Paula Thedea, Leeho Parkse a Andrew Trevitta, studoval jsem superbikovou školu Keithea Codea a Andyho Ibotta a vše uváděl do vlastní praxe… a vzdělávám se vlastně neustále. Je toho tolik, co se dá studovat v tomto obsáhlém oboru, bez ohledu na to, jak rychle se vyvíjí.
V současnosti poskytuji vyznavačům jedné stopy kompletní servis jejich strojů. Zároveň vydávám elektronické knihy, ve kterých přináším důležité informace o jednotlivých částech motocyklů, pomáhám všem nadšencům lépe porozumět jejich strojům a učím, jak svépomocí odstranit vzniklou závadu nebo jí předejít.
Moje e-booky pomáhají čtenářům rozšířit hranice jejich soběstačnosti a nezávislosti.